Tak jak mówiłem w systemie jest przechowywana suma odległości zleceń, dzięki której wyliczamy średnią na zlecenia pobrane w evencie.
Myślę, że będziemy mogli na podstawie średniej odległości wykonać jakiś sensowny ranking spedycji dla Eventu progresji.
Ranking polegający na minimalnej ilości zleceń wykonanych, czyli do rankingu brane są pod uwagę spedycje które wykonały co najmniej 10 zleceń w evencie i następnie sortowanie po średniej odległości malejąco (czyli spedycja która wykonała dłuższe zlecenia będzie wyżej w rankingu).
Co sądzicie o takim rankingu?
Bardzo sensowne podejscie bo automatycznie eliminuje tak ukochane kominy gabarytowe. Oczywiscie beda spedki, ktore i tak dla lepszego zlecenia zrobia pare kominow.
Ten pomysł, który zostanie wprowadzony jest na prawdę świetny i jestem za tym żeby to wprowadzić taki ranking eventy progresja
Witam,
Powiem szczerze że nie do końca to widzę. Np ponad 10 dopiero się liczy? No i z tego średnia odległości ? Czyli lepiej jechać 10 zleceń jak najdalej niż brać kolejne 11 czy tam 12. Podam mały przykład.
pierwsze zlecenie 6000 km 5% ładowności
drugie zlecenie 5000 km 10 % ładowności
3 zlecenie 100 km 15 % ładowności
4 zlecenie 100 km 20% ładowności
zrobię 11200 km średnio 2800 km
Odwrotnie
pierwsze zlecenie 100 km 5% ładowności
drugie zlecenie 100 km 10 % ładowności
3 zlecenie 5000 km 15 % ładowności
4 zlecenie 6000 km 20% ładowności
zrobię 11200 km średnio 2800 km
Teraz tak czy te 2 przypadki są jednakowe ? Czy powinny być jednakowo oceniane ?
Jak jeszcze czas na propozycje proponuje jakiś przelicznik tono km np.
km*% zlecenia i tak mamy:
Pierwszy przykład
6000*5%=300, 5000*10%=500, 100*15%=15, 100*20%=20, razem 835 pkt
Drugi
100*5%+100*10%+5000*15%+6000*20%=5+10+750+1200=1965 pkt
Już widać ze 835 pkt a 1965 pkt nie jest sobie równe.
Pozdrawiam i czekam na start.
Czyli sugeruje Pan aby dodać jeszcze sumę tonażu?
Witam Pana,
Dokładnie, sama odległość nie oddaje tego jak kto się stara.
Pierwsze 3 zlecenia jak najdalej nabić, odległość bo jest mała ilość i Portugalia Rosja zrobi ilość do rankingu.
Jednocześnie sztywna wartość ilość kg też nic nie da. Bo co to znaczy że ktoś wywiózł dużo ? To że jest dobry czy to że jest duży. Niezbędny jest % ładowności spedycji.
Uważam że właśnie powinna być brana pod uwagę średnia odległość ważona przez nr zlecenia, zwykła średnia arytmetyczna jest prosta do naciągnięcia.
Najłatwiej km*%ładowności spedycji, tak jak są przydzielane kolejne zlecenia, myślę że wytłumaczyłem to na przykładzie wyżej. Bo każdy wie jaki ma procent (czyli które zlecenie na jaką odległość szuka i ile za to dostanie) no ale różne warianty z wartością zlecenia są warte do zastanowienia, ważne by było to przejrzyste łatwe do policzenia przy braniu.
Co będzie świadczyło o tym kto jest lepszy?
A no to że jak jedna spedycja zrobi 10 zleceń a druga w tym samym czasie 40, to siłą rzeczy ta która zrobiła ich więcej musiała brać udział za każdym razem , lub brać więcej sztuk zleceń w przypadku kilku eventów, więc głównym wyznacznikiem dla rankingu musi być liczba zrobionych w czasie.
Co do średniej ważonej to także z tego będzie ciężko sprawdzić kto jest lepszy bo drastycznie zwiększy się liczba zmiennych z których miałby być wyliczany ten ranking.
Naprawdę trudna sytuacja aby wyliczyć jeden ranking główny…